A legelső, átalakítónak mondható emberek a múlt század első évtizedeiben, Európábam működtek. Akkoriban úgy történt a drágább autók készítése az öreg kontinensen, hogy a vevő a gyártól megrendelte a motorral, hajtással, futóművekkel mozgó alvázat. Ezt a technikát öltöztették fel a nagy számban működő karosszéria szabászok. A végeredmény: egyedi megrendelés szerint készült jármű. A komoly szakmai felkészültséget jelentő munkákat Stola, Pininfarina, Bertone, Zagato, és más, olyan műhelyek végezték, akik ma már nem működnek. A módszer mai is létezik, sőt a tuning csúcsát jelenti. A sorozatgyártásban készült autókkal szemben, sokszor százmillió forintot is elkérnek egy ilyen egyedi pélányért.
![Kattints a képre a teljes mérethez! Kattints a képre a teljes mérethez!](http://kepfeltoltes.hu/080101/r5f5r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
|